A Hondáról – jövőidőben

A Honda – ahogy mondani szokás – „nagyon hasít” mostanában. Egymást érik az innovációk, az értékteremtő megoldások, s az autópaletta is egyre színesebb. Genfben tucatnyi újdonsággal mutatkoztak be a japánok, néhány különlegességgel itthon is találkozhatunk az AMTS Nemzetközi Automobil és Tuning Show-n.

Szemlézzük, nézzük hát át röviden, mi mindennel rukkolt ki a Honda az idei Genfi Autószalonon! Nos, a Rhône folyó menti városban, Jean-Jacques Rousseau szülőföldjén ünnepelte európai premierjét a Honda CR-V legújabb generációja, amelynek immár hibrid hajtásláncos változata is létezik.

A 2017-es frankfurti világpremiert követően Genfben is a nagyközönség elé gurult az Urban EV Concept. Ez a koncepció újabb bizonyíték, hogy a Honda hamarosan betör az elektromos autók európai piacára, sorozatgyártású változata a tervek szerint jövőre érkezik a márkakereskedésekbe. A Tokiói Motor Show-t követően Svájcban is bemutatták a Sports EV Concept járgányt. Szemet gyönyörködtető formavilágával és alacsony súlypontjával az automobil jól érzékelteti, hogyan fest majd az elektromos sportkocsik világa a (közel)jövőben. A mesterséges intelligenciára épülő, autonóm közlekedésre is képes NeuV ugyancsak a jövővel szembesít.

Az elektromos járművek mellett két- és négykerekű versenygépeket is bemutatott a márka. Ilyen volt a vadonatúj Civic Type R TCR, amivel a FIA WTCR 2018-as futamain indulnak a japánok, és számos egyéb aszfaltszaggató is, mint például az NSX GT3, vagy a MotoGP-világbajnok RC213V versenyparipa. A genfi pódiumról nem hiányzott persze a World Superbike sorozatban és a Dakar Rallyn startoló Honda-flotta sem.

A seregszemle egyik legjobban várt újdonsága a Honda Jazz X-Road volt. A modell a nemrég leleplezett Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic szomszédságában fogadta az érdeklődőket. Tekintélyt parancsoló megjelenését egyebek mellett a fekete, műanyagból készülő kerékjáratiív-borításoknak és küszöbszoknyáknak, az ezüstre fényezett első-hátsó koptatóknak, valamint a 16”-os, könnyűfém felniknek köszönheti. A speciális kivitel mozgatását 1,3 literes, 103 lóerős, benzines motorra bízták a Honda mérnökei.

A 2018-as Genfi Autószalonon rántották le a leplet a vadonatúj Honda CR-V európai változatáról is. A világ legnagyobb darabszámban eladott szabadidő-autójának új generációja immár hétszemélyes kivitelben is elérhető az öreg kontinensen. Ráadásul minden eddiginél kifinomultabb felfüggesztés került az autó alá!

A vadonatúj CR-V friss, szofisztikált megjelenéssel nyűgözi le környezetét, vonzerejét nemcsak a szélesebb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész is. A vékonyabb A-oszlopok és a mélyen barázdált első-hátsó lökhárítók még látványosabbá teszik az összhatást, a padlólemez alsó felére rögzített borítás pedig szabályozza a levegőáramlást, egyszersmind megóvja a járgányt. A vadonatúj CR-V méretesebb, mint a kifutó generáció, és a hosszabb tengelytávnak, illetve a szélesebb kialakításnak köszönhetően nagyobb helykínálattal is kecsegtet. Az elmés, innovatív megoldások jelentősen megkönnyítik a CR-V mindennapos használatát. A csomagtér ajtó nyitási magassága például programozható, így az alacsonyabb garázsok plafonjának sem ütközik neki.

Az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) rendszerre épül, ami egy Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre. Az Urban EV Concept is startra kész: a Honda első tisztán elektromos üzemű járműve alighanem az európai piac egyik slágere lesz 2019-ben.

A JAS Motorsport által épített Honda Civic TCR az autósport szerelmeseit hozza lázba. A szerkezet a Dubai 24 órás endurance-versenyen villantotta meg elsőként tudását. Elődje, a 2017-es Civic TCR 12 világbajnoki címet szerzett, ebből hetet egyéniben, ötöt pedig csapatban.

Sz.Z.A.

2018. 03. 21.

Megosztási lehetőségek