Az ételek íze után a mosdók és az éttermi rész tisztasága a legfontosabb az étteremlátogatóknak

Egy európai felmérés szerint a mosdók tisztasága a második leggyakoribb elégedetlenségi tényező a lassú kiszolgálás után. Több mint 3000 éttermi vendég bevonásával az SCA globális márkája, a Tork megbízásából készített felmérés azt mutatta, hogy 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a vendéglátó egységek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület.

A válaszadók 61%-a pedig nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, továbbá a vendégek 67 százalékának az is kiemelten fontos, hogy módja legyen megítélni az éttermi konyha tisztaságát és higiéniáját. Annak vizsgálatához, hogy az éttermi élmények hogyan jelennek meg a vendégek szemén keresztül, a Tork modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális „hőtérképet” is készített a vendégek élményeiről olyan szemüvegek alkalmazásával, amelyek rögzítik a vendégek szemének minden mozdulatát és tekintetük irányát.

A modern szemkövető technológia új lehetőségeket kínál az olyan elvont dolgok tanulmányozására is, mint az élmények. Az egymással összekapcsolt szemüvegek belső keretére mikrokamerákat helyeznek el, így a szem minden egyes mozdulata mérhetővé válik. A teljeskörű éttermi élmény feltérképezése érdekében a Tork 10 vendéget kért meg arra, hogy végezzenek el három feladatot, miközben a szemkövető szemüveget viselik:

  1. Igyanak egy italt a bárban egy nyitott konyha előtt
  2. Mossák meg a kezüket vacsora előtt
  3. Vacsorázzanak meg egy éttermi asztalnál

Minden pillantást nyers adatokká alakítottak át, melyeket kielemeztek, és amelyekből három vizuális hőtérképet hoztak létre. A hőtérképek a vendégek figyelmének irányát mutatják az étterem különböző részein (konyha, mosdó és az étkezés területe).

etterem_tisztasag

A mosdók és az éttermi rész tisztasága a legfontosabb az étteremlátogatóknak

„Egy éttermi látogatás persze elsősorban az evésről és az ivásról szól, de emellett érint minden egyéb tényezőt is; a konyha látványát, a többiekkel való érintkezést, a terítéket, és a fogások között a mosdóban szerzett benyomásokat. A tanulmány megmutatta, hogy mindössze egy óra leforgása alatt egy vendég az étterem területén összesen 7000 helyre néz. Ez azt jelenti, hogy a kiemelkedő élmény megteremtésének sok szempontja van”- mondja Győrfi Emőke a Tork termékmenedzsere .

A kiemelkedő éttermi élmény összetevőiről a Tork egy európai felmérést is végzett az éttermi vendégek közreműködésével. A két tanulmány összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ. De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük:

  • A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére. A vendégek alaposan megnézik az étterem belső kialakítását – sok szempontot figyelnek meg, beleértve a mennyezet részleteit, a bútorok designját és a virágokat.
  • Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket. 10 válaszadóból 6 (61%) nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67%) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.
  • A mosdó színvonala. 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 %-ának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.
  • Figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73%). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67% lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45% több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.

„A vendégek komfortérzete nagyban függ a személyzet komfortérzetétől. Ugyanis ha a személyzet jól érzi magát a munkahelyén, akkor a vendégek is jól fogják érezni magukat. Ha az üzlet lényeges szempontjai – például a készletfeltöltés vagy a teríték – rendben van, akkor a dolgozóknak több idejük és energiájuk marad más dolgokra, így például a vendégekkel való érintkezésre,” mondja Győrfi Emőke.

Az SCA Tork márkája a vendéglátóipar globális beszállítója. A Tork termékcsaládba tartoznak többek között az exkluzív diófa és alumínium szalvétatartók, a mosdó innovatív termékei, valamint a nagy volumenű
konyhai feladatokhoz is alkalmas törlő és tisztítókendők.. A konyhában, mosdóban és étkezési területeken végzett munka során fokozott figyelmet fordítanak a felhasználói élmény növelésére, mind a személyzet, mind pedig a vendégek számára.

Miután az SCA 2013-ban felvásárolta a Georgia Pacific európai divízióját, a Tork termékcsalád a teljes kombinált termékportfóliót tartalmazza a Tork márkanév alatt. Ez többek között a bőséges asztali kínálatot is magában foglalja, amely szalvéták, terítékek, szalvétatartók, valamint szalvéták és terítékek különleges nyomdai megoldásainak széles palettáját jelenti. Ez a széles portfólió a hétköznapi szalvétáktól a csúcsminőségű, pazar textil-megjelenést és érzetet keltő egyszer használatos szalvétákig mindent magában foglal.

 A szemkövető technológiával készült tanulmányról

A Tork megbízásából a Tobii végezte a szemmozgás követő technológiával készült kutatást 2015 februárjában Svédországban, egy Stockholm központjában lévő étteremben. A kutatásban 10 különböző korú és nemű vendég vett részt. Megkérték őket, hogy fogyasszák el italukat a nyitott konyhára néző bárban, majd mossák meg kezüket a mosdóban, utána pedig fogyasszák el vacsorájukat az étterem étkező részében. Az éttermi tartózkodásuk egy órájában a vendégek végig viselték a szemkövető technológiával ellátott szemüvegeket. A vizsgálat során a szemüvegeken elhelyezett mikrokamerák minden szemmozgást és tekintetet rögzítettek, az innen származó adatokból készültek el az úgy nevezett „hőtérképek”.

Az európai kutatásról

A kutatást a Tork megbízásából 2015 márciusában 3087 résztvevő bevonásával a United Minds végezte. A válaszadók a kutatást megelőző hónapban legalább egyszer vacsoráztak étteremben. A résztvevők 51,4%-a nő, 48,6%-a férfi volt, és egyenlő arányban képviseltették magukat Finnországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból és Oroszországból. .A válaszadókat e-mailen küldött, online web panelek segítségével kérdezték meg.

A Tork®

A Tork professzionális higiéniai termékeket és szolgáltatásokat kínál partnereinek, az éttermektől kezdve, egészségügyi intézményeken át, irodáknak, iskoláknak és ipari létesítményeknek. A termékpalettába tartoznak adagolók, papírtörlők, toalettpapírok, szappanok, szalvéták, ipari és konyhai törlőkendők. A Tork higiéniával, funkcionális designnal és fenntarthatósággal kapcsolatos szakértelmének köszönhetően vált piacvezető márkává. Az SCA portfolió világszerte ismert márkaneve, amely több mint 80 ország fogyasztóinak elkötelezett partnere. A legfrissebb hírekért és innovációkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.tork.hu

 

Az SCA

Az SCA a világ egyik vezető higiéniai és papírgyártó vállalata, mely fenntartható személyi higiéniai termékeket és számos papíralapú terméket fejleszt és állít elő. 100 országban forgalmazza erős márkáit, melyek között olyan nemzetközileg ismert nevek szerepelnek, mint a TENA és a Tork, illetve olyan regionális brandek, mint a Libero, a Libresse, a Lotus, a Nosotras, a Saba, a Tempo és a Vinda. Európa legnagyobb magán erdőtulajdonosaként kiemelt hangsúlyt fektet a fenntartható erdőgazdálkodásra. A hozzávetőlegesen 44,000 embert foglalkoztató SCA Csoport forgalma 2014-ben elérte a 104 milliárd koronát (11,4 milliárd euró). Az 1929-ben alapított cég központja Svédország fővárosában, Stockholmban található és a NASDAQ OMX Stockholm tőzsdén jegyzett. További információkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.sca.com

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: