Gumimustra: „nem középiskolás fokon”

Hungaroring_Dunlop_Goodyear 027Szikrázó napsütésben, népesebb médiabrigádunk Dunlop és a Goodyear abroncsokat tesztelt a Hungaroringen. A gumik kemény kiképzésnek lettek kitéve. Néhány óra alatt a helyi tanpálya legfurmányosabb szakaszait teljesítettük. Sikerrel.
Arra is volt lehetőség, hogy vízben, szárazon, emelkedőn, éles kanyarban, bójákat kerülgetve észleljük a különbséget egy makulátlan, de még előző generációs „kettes” és az újdonatúj Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3-as között. Így saját bőrünkön, avagy inkább papucsainkon tapasztaltuk meg, milyen fejlődést mutat, milyen erős innovációban a Goodyear Dunlop Tires.
Nagy eredmény, hogy a Goodyear nyári, ultra nagy teljesítményű (UHP) kategóriába sorolt gumiabroncsa 31 százalékkal jobb kopásállóságot és rövidebb féktávolságot biztosít száraz és nedves úton egyként. Az új technológiák értő alkalmazásában keresendő a „titok”. Az Active Braking Technology fékezéskor növeli az érintkező felületet és a tapadást, csökkentve a fékutat. Az új Grip Booster tapadásjavító keverék és ragasztógyanta pedig remek tapadást szavatol. Az új, megerősített szerkezeti technológia erősebb, ugyanakkor könnyű szerkezetű.
A nedves körteszten magam is érzékeltem, hogy magabiztosan haladhatunk, még akkor is, ha eleve bátrabban – picit úgy, mint amikor a nagyobb fiúk kiszabadulnak a játszótérre, és ismét kamasznak érzik magukat – körözünk; egy szóval, nem a napi rutin szerint. Ennek tudatában nem meglepő, hogy olyan legendák, mint amilyen a Jaguar XF, máris erre az abroncsra szavazott…
Volt szerencsém megismerkedni a Dunlop Sport Maxx RT2-vel is, ami kifejezetten a nagy teljesítményre, betontiprásra ösztönöz. A gumit gyári tartozékként adják a Radicalhoz, efféle abroncson lódulnak neki immár a 2016-os RCX Turbo gépsárkányok is. Márpedig ezt a több mint 500 lóerős autót a Le Mans Prototype versenyautók ihlették. Nem mellesleg, a DEKRA-teszten az RT2 34 százalékkal jobb kopásállósági eredményt produkált a legszigorúbb tengelyterhelésnél, mint a legfőbb vetélytárs. No persze a Dunlop megnyerte a legkeményebbnek tartott 24 órás Nürburgring-Nordschleife viadalt, így igazán elvárhatóak az újabb rekordok.

Szabó Zoltán Attila
Hungaroring_Dunlop_Goodyear 009 Hungaroring_Dunlop_Goodyear 010  Hungaroring_Dunlop_Goodyear 026

Hungaroring_Dunlop_Goodyear 005

2016. 04. 06.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: