Suzuki uralja a magyar autópiacot

Messze túlszárnyalva 2017-es eredményeit, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki újabb eladási rekordot döntött Magyarországon, 2018-ban. Személyautó-fronton 14,1229 százalékra növelte részesedését a márka.

 Az új Swift Sporttal bővülő kereskedelmi választék mellett a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek értékesítésének köszönhető. A megújult Vitara menetelése töretlen. Az elmúlt évben is a magyar vásárlók elsőszámú kedvence volt a modell, összesen 11 127 talált gazdára. A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2018-ban Magyarországon 19 292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak; a teljes piac 17,5 százalékkal bővült, ezen belül a Suzuki 27,24 százalékot teljesített, azaz a japánok jelentősen hozzájárultak a növekedéshez.

A márka magyarországi piaci részesedése a 2017-es 13,04 százalékról 14,1229 százalékra emelkedett! A Vitara mellett, szépen teljesített a középkategóriában itthon gyártott modell, az SX4 S-CROSS is, amely egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flottavásárlók körében. Az év végéig összesen 4982 kelt el a gépezetből Magyarországon, így 13,05 százalékos piacrészesedéssel ezüstérmes a C szegmensben.

A Swiftből 1302, az Ignisből 559, Balenóból 765, Jimnyből 47, valamint Celerióból 510 darabot adtak el. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis és Baleno együttes piacrésze napjainkban:12,55%.

A kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendő eredményei a Magyar Suzuki értékelése szerint azért is adhatnak külön okot a büszkeségre, mert a 2018-ban életbe lépett, új emisszió-mérési eljárás hatásaként átalakuláson ment keresztül az európai és természetesen a hazai autógyártás is. A szigorítás következményeként az év utolsó negyedében csökkent a forgalomba állított autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Sz. Z. A.

Megosztási lehetőségek