A Google is segíti a magyar gazdaság fellendülését

Az év végéig a Google 50 ezer magyar kis- és közepes vállalat, induló cég és magánszemély digitális fejlesztését segíti díjmentes online technológiákkal és képzésekkel a Grow Hungary with Google programban, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság fellendüléséhez – mondta Bíró Pál, a globális vállalat magyarországi vezetője online sajtótájékoztatón.

Tájékoztatott róla, hogy az elmúlt 5 évben már 100 ezer ember vállalkozását, vagy karrierjét támogatták a digitális készségeket javító oktatási programjukkal. Bíró Pál megjegyezte: a világjárvány körülményei között a technológia jelentette az embereket összekapcsoló, a boldogulást segítő mentőövet.

A távmunka, a videochaten keresztüli kapcsolattartás mára az új norma, az otthon sokaknak az új munkahely – mondta a társaság vezetője utalva arra, hogy ez az első olyan világjárvány, amely a digitális korszakban érte az emberiséget.

A korábbi élethez való visszatérés katalizátorai szintén a digitális eszközök lesznek – mutatott rá Bíró Pál. Az MTI kérdésére hozzátette: sok munkaadó vegyes megoldásokban gondolkodik a munkavégzésnél; a digitális platformok használata ugyanolyan fontos maradhat, ráadásul sok digitalizációra épülő új munkahely is létrejött.

Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a Google programjához való társulással a külpiacokra lépő kkv-k sokkal szélesebb körét érhetik el. Hetven órányi tananyagukat eddig 1500 ember ismerhette meg, amelyek szeretnének megtízszerezni.

A kkv-k export-teljesítményének javulásához nemcsak készségeik, de bátorságuk fejlesztésére is szükség van – húzta alá a vezérigazgató. Azt is hozzátette, hogy jelenlétükkel 30 országban tudják támogatni a vállalkozások üzletkötését.

Magyarország az exportteljesítményét illetően a világon a 34.-35. helyen áll, ráadásul pozícióját paradox módon a járvány is segítette, hiszen a visszaesés a kivitelt kevésbé érintette, mint a gazdaság teljesítményét – idézte fel Szabó Kristóf.

Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke arról beszélt, hogy a globális vállalattal való együttműködésük nem újkeletű, a vállalkozások oktatása azonban most a járvány miatt előtérbe került. A Google-lel díjmentes oktatási sorozatot terveznek – tette hozzá utalva arra, hogy a digtális ismereteket el kell juttatni a legkisebb falvakba is.

A hazai turizmus az elmúlt években „csúcsra volt járatva”, a vendégek ellátása mellett kevés figyelem jutott arra, hogy mit lehetne tanulni, hogyan lehetne továbbfejlődni – mutatott rá a szövetség elnöke. A turisztikai cégek digitális fejlettsége a járvány előtt igen alacsony szintű volt, a tudásszint azonban a körülmények megváltozásának hatására drasztikusan növekedésnek indult és „éveket léptünk előre” – tette hozzá utalva arra, hogy idén rekordszámú résztvevővel tartottak online előadásokat.

Langmár Péter, a Green Fox Academy társalapítója, igazgatója a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy együttműködésük keretében a Coursera oldalon idén nyáron 300 nőnek biztosítanak ingyenes informatikai képzést, mentorálással segítve.

Az oktatási vállalkozás közel 100 céggel működik együtt, a sikeresen végzett hallgatókat segíti a munkához való jutásban is – hangsúlyozta az igazgató utalva arra, hogy a programjaikon részt vevő nők aránya eddig 25 százalék volt.

Osszad, hogy mások is értesülhessenek: