A sérült termékek visszaküldéséből fakadó kár 18 milliárd euró feletti
Karácsonykor a sérült termékek visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak – közölte a DS Smith csomagolástechnikai vállalat az MTI-vel.
Felmérésük szerint az online vásárolt termékek 2022-ben globális viszonylatban a teljes eladások 21 százalékát teszik ki, és az arány 2025-re akár 24,5 százalékra emelkedhet.
Tavaly a vásárlók 45 százaléka kapott kézhez sérült csomagot, ez 377 millió problémás terméket jelentett, amelyek darabonként átlag 47,94 euróba kerültek.
Az adatok szerint a tavalyi 26 euróról átlagban 21,5 euróra csökkent az a lélektani határ, amelyet elérve a vevők a visszaküldés mellett döntenek.
Az európai vásárlók 43 százaléka ingyenes kiszállítást és visszaküldést vár el, ugyanakkor egyre több márka fontolgatja, hogy a visszaküldésért díjat számol fel – hívta fel a figyelmet a DS Smith.
Gavin Mounce, a cég e-commerce design managere a közleményben hangsúlyozta, a gyártóknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb védelmet biztosítsanak a csomagoknak a szállításkor.