A Tesla megérkezett Budapestre!
Március elején jelentette be Elon Musk Tesla-vezér, hogy elkészültek a Tesla Model 3 legolcsóbb változatával, ami már „csak” közelíti a 10 millió forintos határt. Palo Altó – a világ- és a világűr meghódításával egyaránt kacérkodó – ura a járgány bevezetésével egyértelműen azt üzente meg, hogy az elektromos autózás szélesebb körben is elterjedhet, hétköznapibbá válhat. Ennek egyik – apróbb – jele, hogy már Budapesten is fellelhető Tesla bemutatóterem és átadópont – a Tesla Universal égisze alatt.
Európában a Roadster első generációjával, 2008-ban jelent meg a Tesla, azóta Nyugat-Európa és Skandinávia országaiban csakúgy, mint a tengerentúlon uralják az elektromos autók piacát. A 2017-ben bemutatott Model 3 az első olyan elektromos autó, amelyből egy év alatt már több mint 100 ezer darab gördült le a gyártósorról.
Magyarország helyzete pedig nem rossz, hiszen az elektromos gépcsodákra nagyobb az érdeklődés, mint korábban várták: jóval a régiós átlag fölött „járunk”. A tárlatnyitón megerősítették: tavaly közel 1300 elektromos gépjármű került forgalomba! Az etalonnak számító Tesla-modellek azonban eleddig egyedi import keretében érkeztek az országba, az amerikai márka bemutatóteremben, teljes szolgáltatási körrel mindmáig nem volt elérhető.
A kaliforniai központtal folytatott hosszas egyeztetéseket követően a magyar tulajdonú Universal Leasing Kft. saját beruházás keretében alakította ki pesti bemutatótermét, ráadásul kedvező finanszírozási szolgáltatásokat ígérnek. A cég idén legalább 100 Tesla-automobil értékesítésére számít Magyarországon. A vezető biztosítótársaságok segítségével a finanszírozáshoz kapcsolódó feltételek is kedvezményes rendszerben kerülnek kialakításra.
Noha a magyarországi Tesla szervizpont megnyitása még várat magára, a Tesla Universal vezetői szerint már nem sokáig! Addig is kézenfekvő megoldásnak tetszik a bécsi szerviz léte, segítsége. Serkentheti az értékesítést ama tény is, hogy áprilistól az európai piacokon rendelhető a Model 3 Standard Plus változata, ami az állami támogatási rendszer által szabott 20 millió forintos értékhatárba, extrákkal együtt is befér. Mi több, a „magyar” Tesla a Magyar Elektromobilitás Szövetségnek is tagja lett, így a lobbi-ereje sem lebecsülendő.
Sz.Z.A.