Alfa Romeo: gyönyörűséges szörny született
Az Alfa Romeo őrzi kivételes státuszát. Az 1965-ös példakép ihlette Giulia GTA májusi premierje után máris a gyűjtők becses kedvencének számít. Ötszáz, sorszámozott példánya igen gyorsan, már szeptemberre elkelt!
Kína, Japán, Ausztrália éppúgy GTA-lázban ég most, mint az öreg kontinens. Amikor az Alfa Romeo vezetői eldöntötték, hogy a márka 110. születésnapja alkalmából különleges, múltidéző modellel kedveskednek a rajongóknak, szinte adta magát az 1965-ös Giulia GTA, mint a márka történetének egyik legsikeresebb típusa.
Az Autodelta Racing Team Baloccóban fejlesztette ki a ’65-ös GTA aktuális változatát, s az ikonikus modellből hamisítatlan versenyautót építettek. A mai Giulia GTA-t létrehozó csapat szintén nem mindennapi körülmények között dolgozott a projekten. A mérnökök és szerelők pontosan azon a helyen valósították meg a „Szörny” kódnevű projektet, ahol az 1965-ös Giulia napvilágot látott. Ennek tiszteletére a GTA is megkapta az eredeti Autodelta emblémát.
Az 1965-ös Giulia GTA is mindössze 500 példányban készült, de a műszaki részletekben szintén vissza-visszaköszön a (dicső) múlt. Különleges kilincsek, ablakok, keréktárcsák jellemzik a szuperjárgányt. Utóbbit a Forma-1 stílusát idéző, egyetlen központi rögzítőcsavarral látták el. Említést érdemelnek a karosszéria építésénél felhasznált könnyű anyagok (Peraluman 25 ötvözet az 1965-ös GTA, karbon kompozit a modern utód esetében.)
Az aerodinamika még gyermekcipőben járt 1965-ben. Nem úgy a mai változatban! A modern GTA esetében a fél évszázados motorsport-hagyományokkal rendelkező Sauber Engineering-et kérték fel együttműködésre: az istálló aktívan részt vett a modell aerodinamikai elemeinek kialakításában, majd a prototípusok és a végső idomok elkészítésében, amihez Európa egyik legmodernebb szélcsatornáját is az Alfa Romeo rendelkezésére bocsátotta.
A két modell közötti végső kapcsolódási pont, hogy mindkét esetben neves autóversenyzők is hozzájárultak az autók megvalósulásához. Teodoro Zeccoli és Andrea de Adamich éppen a Giulia GTA-val érték el legnagyobb sikereiket, míg az Alfa Romeo Racing ORLEN F1 pilótái, Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen aktív szerepet vállaltak a modell éles tesztelésében, amely során értékes visszajelzésekkel segítették a fejlesztők munkáját, elsősorban az aerodinamikai elemek teljesítményére és a vezethetőségre vonatkozóan.