Valtteri Bottas: „mind közül az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban!”

 A 2019-ben, majd 2020-ban is a száguldó cirkusz éves menetelésének végén ezüstérmet szerző, jelenleg az Alfa Romeot erősítő finn pilóta, Valtteri Bottas immár azokhoz a szerencsésekhez tartozik (mindössze ötszázan vannak), akik a feledhetetlen, diadalmas 1965-ös előd által ihletett, magas gyűjtői értékkel rendelkező Giulia GTA szedán tulajdonosának nevezhetik magukat.

V.B. Torinóban, a Stellantis &You bemutatóteremben vehette át a piros színű Alfa Romeo Giulia GTAm betonhasítót. Minden idők legerősebb Alfájából ötszáz példány készül(t). A versenyző és a teljes csapat egy emberként ünnepelte a pillanatot, amely messze túlmutatott egy szélvész gépkocsi vásárlásán: azzal ugyanis, hogy a márka egyik legendás típusának tulajdonosává vált, a pilóta megerősítette azt a szoros, személyes kapcsolatot, ami a márkához fűzi.

Cristiano Fiorio, az Alfa Romeo F1-igazgatója kiemelte: „különleges pillanat ez az Alfa Romeo számára. Valtteri Bottas kiemelkedő autóversenyző, született győztes típus, amiről hosszú F1-es karrierje során elért 10 nagydíj-győzelme is tanúskodik. Valtteri bebizonyította, hogy döntéseinket olykor a szenvedély is vezérelheti. Szeretettel köszöntjük a „Klub” legbelső körében.” Bottas, aki pedig a Willliams, a Lotus és a Mercedes volánja mögött is ült már, arra jutott, hogy: „mind közül az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban. Megtiszteltetés, hogy előbb a márka nagykövete, most pedig ügyfele is lehettem, az ötszáz Giulia GTA szedán egyikének tulajdonosaként. Egy olyan, kiemelkedő műszakiságú autóról van szó, amelyet a Sauber Engineering szakembereinek bevonásával, a Forma-1-ből származó tapasztalat és műszaki ismeretek közvetlen felhasználásával valósítottak meg. Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell. A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit”.

A Giulia GTA a Giulia Quadrifoglio alapjaira épül. A modellt az Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motor továbbfejlesztett, 540 lóerős változata hajtja. Az automobilt szénszálas és kompozit anyagok (is) alkotják. Az egyedi aerodinamikai jellemzők révén megnövelték a leszorítóerőt. A Sauber-csapat aktívan részt vett az új Giulia GTA aerodinamikai komponenseinek tervezésében, prototípusok elkészítésében, és a végleges elemek gyártásában.

A GTA betűszó a „Gran Turismo Alleggerita” (azaz könnyű túraautó) kifejezés rövidítése. A nevet elsőként az 1965-ös Amszterdami Autószalonon leleplezett Giulia Sprint GTA viselte. A Sprint GT alapjaira épülő, motorsport típusbizonyítvánnyal rendelkező autó a Giulia Sprint GT karosszériájával azonos megjelenésű, ám alumíniumból készült borítólemezeket kapott, így a közúti változat 900 kilogrammos tömegével szemben mindössze 745 kg-ot nyomott. A mérnökök az 1570 cm3-es, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt erőforrást sem hagyták érintetlenül.

A dupla gyújtású motor már az utcai kivitelben is tekintélyes 115 lóerőre volt képes. Az Alfa Romeo hivatalos versenyistállójának, az Autodeltának a mérnökei azonban a túra-géposztály referenciapéldányának szánták a modellt, ezért a teljesítményét 170 lóerőre növelték. A modell egymás után háromszor diadalmaskodott az európai túraautó-bajnokságban, világszerte tucatnyi országos bajnoki címet, több száz futamgyőzelmet könyvelhetett el.

Sz. Z. A. 

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: