Amikor jól szól a Soul!

A KIA Soul-t kedveltem már akkor is, amikor legelőször, 2009 magasságában beleülhettem, ámbár gyerekbetegségit is észleletem. Annyi biztos, hogy kulturált crossoverről van szó, ami Magyarországon – vélhetően a magas ára miatt – nem terjedt el. Ezzel szemben határainkon túl egyre népszerűbb, az elektromos hajtású változat is több, mint hivatkozási alap.
Kezdjük azzal, hogy ebben a kategóriában meglepően igényesre sikeredett a belső tér. A puha tapintású műszerfaltól a magas fényű középkonzolig, a matt króm berakásokig, anyagminőség tekintetében, nincs ok a panaszra. A panoráma-napfénytető még feldobódottabbá teszi az utazót.
Egyáltalán, a kocsi formaterve roppant vonzó. A hűtőmaszk, a sárvédő ívek, a puttonyszerű csomagtartó kialakítása, a függőleges állású hátsó LED-lámpák, a pofás fényezés, a magas fényű első lökhárító mind-mind az úgynevezett prémiumkategóriához közelíti a koreai négykerekűt. Ráadásul a nálam járt, s egyáltalán nem pihentetett 1591 cm3-es, 1820 kilogrammot nyomó Soul fehér színével eleganciát sugall és a leparkoláskor, vagy a benzinkúton rendre megkérdezték tőlem, miféle nemes képződménnyel van dolgom. Szóval, hatni képes a jármű, ami napjaink nagyátlag-unalmában azért valami…
A KIA Soul új alvázat kapott. Kevésbé zajos, javult az úttartása. A hóban is, mert amikor én vezettem, jutott belőle az utakra. A rugózás terén szintén hatalmasat fejlődött, mert a régebbi fapadosnak hatott.
Nem nőtt az étvágya, sőt! Na azért ne várjunk szuperszonikus értéket, csak átlagosat. Precíz, helyénvaló a váltó. A gyorsulását tekintve azért érezni elmaradást, nehezebben indul be a szekér, bár ez nem akkora gond, mert aki a Soul-ra szavaz, nem vágtatni szeretne, inkább megbízhatóan haladni célja felé, komfortosan, kissé komótosan. Biztonságosan.
Apropó, biztonság. Hat légzsákkal, menetstabilizátorral, ABS-szel és ESC-vel látták el a gépezetet. Ezen felül roppant hasznos a SPAS – Intelligens Parkolás segítő Rendszer, ami úgy működik, hogy a lökhárítókon elhelyezett tizenkét érzékelő felismeri a lehetséges parkolóhelyeket, a kormánykerék pedig automatikusan a megfelelő irányba fordítja az autót. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer sem maradt ki a Soulból. Amiként – ha már Soul a neve – az Infinty Sound System profi masina, így élmény vezetés közben hallgatni James Brownt!

Szabó Zoltán Attila

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: