Az új Doblò stresszmentes munkakörülményeket ígér
A Doblò 2000 óta része a FIAT-palettának. 2006-ban az „International Van of The Year” díjat is elnyerte a jármű. A népszerű furgon legújabb változatai most érkeznek a kereskedésekbe. Természetesen, a kor elvárásainak megfelelve, elektromos modellel is számolhatunk.
„Az új Doblò és E-Doblò páros a harmadik generációba sorolandó. A városi közlekedést pihentetőbbé és biztonságosabbá tevő innovatív, eredeti megoldásoknak köszönhetően az új Doblò haszonjárműként a felhasználók legszigorúbb elvárásainak is megfelel” – adta hírül a FIAT Professional. A márka a jövevények bemutatásával folytatja az elmúlt években útjára indított villamosítási folyamatot: a FIAT ugyanis arra törekszik, hogy 2024-től tisztán elektromos új modelleket vezessen be Európában, 2027-től pedig kizárólag villanymotoros járműveket forgalmazzon. Az új E-Doblò az olaszok haszongépjármű „csapatának” a harmadik akkumulátoros elektromos modellje az E-Ducato és az E-Scudo után.
„A kompakt furgon legújabb kiadásaként az új Doblò a variálhatóság, a hasznos terhelhetőség és a biztonság terén egyaránt a maximumot nyújtja. A rugalmasan alkalmazkodó, tágas jármű minden ügyfél igényeinek tökéletesen megfelel, így optimális eszköz a város meghódítására. A Doblò Van akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, valamint belső égésű motorokkal egyaránt elérhető” – informált a FIAT.
A jövevény kétféle karosszériahosszal, háromféle konfigurációban (furgon, crew cab, kombi) érhető el. Sokszínű hajtáslánc-választéka imponáló. A tervezők ráadásul kiemelt figyelmet fordítottak a kocsi által kínált utazási komfortra; a pihentető, stresszmentes munkakörnyezet létrehozása érdekében kiemelt figyelmet fordítottak a zajszigetelésre, az ütéseket és rezgéseket elnyelő futómű-kialakításra. A Magic Cargo rendszer jóvoltából 0,5 m³ -rel bővíthető a raktér kapacitása, illetve lehetővé válik hosszú tárgyak – akár 3,4 méter hosszú csövek, vagy létrák – elhelyezése. Ha ennél is több helyre van szükség, az utasoldali ülés megemelhető, az alatta található rekesz pedig ideális dobozok és törékeny tárgyak elhelyezésére. Egy forgatható asztalka jóvoltából pedig mobil irodaként is helyt állhat az automobil belső tere.
Nem kevésbé varázslatos a Magic Mirror: egy 5 colos képátlójú, digitális visszapillantó tükör, amely három különböző nézetet kínál: a hagyományos visszapillantó tükör képe mellett megjeleníthető rajta a teljes holttér, illetőleg tolatókameraként is szolgálhat. Újdonság a Magic Plug, avagy a mágikus csatlakozó is. Ennek lényege, hogy általa a hajtóakkumulátort speciális átalakítások (pl. raktérhűtő, vagy elektromos munkapad) energiaigényének kielégítésére használjuk.
A modell tisztán elektromos hajtáslánccal is élvonalbeli hasznos terhelhetőséget kínál. Az E-Doblò mindkét tengelytávval 800 kilogrammot szállíthat. A belső égésű motorral szerelt Doblòk maximális teherbírása akár az egy tonnát is eléri.
A tisztán elektromos kivitel mellett kétféle dízelmotoros változat is született: az 1,5 literes motor 100 lóerős kiviteléhez kézi sebességváltó társul, míg a 130 lóerős variáns kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltóval egyaránt rendelhető. A kínálatot 110 lóerős, 1,2 literes benzinmotor teszi teljessé.
Az új E-Doblò 50kWh kapacitású akkumulátort és 100 kW csúcsteljesítményű villanymotort kapott, elektromos hatótávolsága – a WLTP ciklus szerint – meghaladja a 280 kilométert. A gyorstöltés-funkció akár 100 kW-os teljesítményű egyenáramú töltést tesz lehetővé, amivel mindössze 30 perc alatt 80 százalékra tölthető az akkumulátor. Az autó háromféle – normál, öko és power – üzemmódot kínál. Az akkumulátorcsomag beépítéséhez nem volt szükség a jármű szerkezeti módosítására. A modell nem kevesebb, mint tizenhét fejlett biztonsági és vezetőtámogató (ADAS) funkciót kínál, és ezzel a kategória élvonalába tartozik.
Sz. Z. A.