DS3-teszt: Érzelmes kisautó

 Ma már tudjuk, hogy amikor a Citroën egykori népszerű modelljét újra csatasorba állította, mi több, a DS-ből önálló márkát csinált, nem döntött rosszul.

A DS3 itthon is egyre népszerűbb, az már más lapra tartozik, hogy például a Genfi Autószalonon leleplezett DS 7 Crossback járgány milyen karriert „futhat” be minálunk. A hazai piac lassan érő, az újat csak lassacskán befogadni képes típus. Nyílván a DS útja is ezért rögösebb. Egy nyitottabb, anyagi értelemben jobban eleresztett környezetben a DS-paletta vonzóbbnak tetszik.

Ez a tény persze nem csökkenti a DS3 érdemeit. „Divatos és elegáns párizsi modell” – zengi a reklámszlogen. Egyedi hatás – rögzítem én, ugyanis tesztköreimet róva magam is megtapasztaltam, hogy a kisautó érzelmeket vált ki az emberekből, mondhatni, vonzza a pillantásokat.

A hűtőrács nagyon eltalált, krómkeretes darab. Az övvonal cápauszony-jellegű kialakítása klasszis megoldás. A tetőfényezés, s a DS3 személyre szabható megoldásai tovább erősítik a manufaktúra-hatást. Összesen 44-féle színkombinációt kínál a DS Automobiles. A tetőmatricák választéka sem merül ki a „fekete-fehér, igen-nem” lehetőségekben.

Persze mit ér a sok csecse-becse, ha a lényeg nem elég meggyőző. Azonban tartalmi kifogásokkal nemigen élhetek. Kezdjük ott, hogy a dízelváltozat (1560 cm3) energikusnak hat, mégsem ingerel hajtásra-taposásra. Mint utaltam rá, trendi a jószág, de igényessége teszi vonzóvá, nem a villantós jellege. Egy kisfiúval felvértezett, háromfős család szépen megfér benne, ha nem pakol két átlagkoffernél, két sporttáskánál, egy-két jobban megrakott „osanos” zacskónál többet a verdába. Igaz, ez nem családi autó, tehát ne is innen szemléljük.

A kicsi kocsi szépen meglódítható. Városban abszolút versenyképes. Nem zörög a jármű, nem „boldogít” a fülsértő menetzaj. Az autó – start & stop rendszerrel kiegészülve – elvárható szinten fogyaszt. Értsd: 6 liter alatt. A futómű közelít a kiválóhoz. A DS3 kanyarban is „állja a sarat”.

Azért száznyolcvan centi fölötti férfiemberként megjegyzem, hogy hosszú úton, célszerű sűrűbben beiktatni a pihenőket, nem is csak azért, mert a kocsi akkorra, amekkora, hanem azért, mert például a pedálsor nincs igazán ideálisan kiosztva-elhelyezve, ráadásul a vezetőülést sem tudtam a számomra legideálisabb állapotba hozni.

A franciák biztonsági szempontból kitettek magukért. Légzsákok minden mennyiségben, ESP, blokkolásgátló, elektronikus fékerő elosztó a lajstromban, illetve ott az Active City Brake megoldás, ami a városi közlekedésben kis sebességnél bekövetkező koccanásokat segít elkerülni. A lelke: egy rövid hatótávolságú lézeres detektor.

Szabó Zoltán Attila

 

 

 

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: