Előnyös az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) nagy előnyökkel jár a lakosság számára, hiszen az eeszt.gov.hu oldalon keresztül ügyfélkapus belépést követően bárki nyomon követheti a leleteit és kezeléseit, akár saját otthonából is – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma az MTI-vel.
Az EESZT révén nincs elveszett zárójelentés, beutaló és recept, nincs feleslegesen megismételt vizsgálat, nem kell a leletekkel visszamenni az orvoshoz, ami kényelmesebbé és gyorsabbá teszi egészségügyi ellátást – áll a közleményben.
Az EESZT minden szempontból megfelel a digitális kor elvárásinak, és teljes mértékben áthatja az egészségügyi ellátást, ami Európában is példaértékűnek számít – emelték ki.
Tudatták: 2020. január 1-jéig a nem közfinanszírozott szolgáltatást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknak is csatlakozniuk kell, és legkésőbb 2020. június 1-jétől meg kell kezdeniük az EESZT-be történő adatszolgáltatást. Ezzel megtörténik az ország teljes lefedettsége és az EESZT-hez csatlakozott egészségügyi szolgáltatók száma 25 ezerre nő. Mindez elősegíti a hatékony és azonnali információcserét a köz- és magánellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók között, növeli a betegbiztonságot, tovább erősíti a beteg kórelőzményeinek megismerését, és biztosítja a rendszer átláthatóságát.
Emlékeztettek: évente mintegy 200 millió receptet, valamint mintegy 100 millió beteg-orvos találkozást rögzítenek a 2017 novemberében indult EESZT-ben. Ez egyszerre szolgálja a betegeket, az orvosokat és a patikusokat is. A felelősségteljes döntéshez pótolhatatlan, hogy az EESZT segítségével azonnal hozzájuthatnak a betegek korábbi leleteihez is, és így a leghatékonyabb, személyre szabott kezelést tudják biztosítani. A rendszert a 2017. november 1-i indulása óta mintegy tízezer egészségügyi szolgáltató használja. Ez több mint 26 ezer orvost és csaknem 13 ezer gyógyszertári dolgozót jelent. Naponta átlagosan 250 ezer ellátási eseményt, 200 ezer betegdokumentumot és 800 ezer receptet visznek fel az online rendszerbe.