Fiat: bővült a Tipo-paletta

A Tipo – sikertörténet! A modellből bevezetése óta 670 ezret értékesítettek. 2016 óta a modellcsalád folyamatosan alakult, változott, bővült; a szedánt követte az ötajtós és a kombi változat, s most itt a Tipo Cross karosszéria.

A Fiatnál teljesen átdolgozták a modellcsaládot. Új a dizájn; magávalragadóbb, fiatalosabb, dinamikusabb. A modellkínálat egy új crossover-modellel, az új Tipo Cross kivitellel gazdagodott. Az új kínálatot két központi tematika (Life, Cross) köré rendezték az olaszok. A sokoldalú Panda Cross pedig mérföldkő lett a modell európai széphistóriájában. S a Fiat formatervezői, mérnökei ugyanezen irányelvek mentén fejlesztették a Cross és City Cross verziót, megalkotva az új Tipo-crossovert.

Az átrajzolt hűtőmaszk dísze az új Fiat logó: a Fiat feliratos stíluselem a megújulást hirdeti. A fényszórókat is áttervezték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak. Az új lámpatestek nem csak az autó vonalvezetését módosítják, hanem modernebbé teszik a kocsi egészének a megjelenését, továbbá javítják annak aktív és passzív biztonságát. A fenntarthatóságra való törekvés jegyében csökkentették a modell energiafogyasztását. A lökhárító alsó felét is teljes mértékben újra gondolták.

Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. A hagyományos analóg műszerek helyébe teljes mértékben testre szabható, 7 colos TFT digitális műszeregység lépett, melyhez UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25 colos érintőképernyővel – ez a rendszer az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA-csoport járgányai közül.

A tervezők figyelmét a kormánykerék sem kerülte el: sportosabb lett. A Tipo Cross összességében sokkal erőteljesebb, merészebb hatást kelt. Szemmel láthatóan szélesebbé teszi a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk új kialakítása, valamint a crossoverektől elvárható módon – csaknem 4 centiméterrel – magasabb is fivéreinél. Az újra hangolt futómű magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak, a gyermekek gyerekülésbe történő behelyezésétől kezdve az ülések alá beszorult tárgyak kiszabadításáig. A dizájn és a stílus mellett a technológiai tartalom is alapvetően újult meg, azzal az ambiciózus céllal, hogy a C-szegmens élére emelkedjen.

A 2021-es Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket (ADAS) vonultatja fel. Erőforrás-fronton megérkezett a 100 lóerős 1.0 GSE T3 benzinmotor. Álló helyzetből optimálisan gyorsul, köszönhetően a már alacsony fordulatszámon is jelentős forgatónyomatéknak; ráadásul lenyűgözően csendes. Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben elérhetők.

Szabó Zoltán Attila

Osszad, hogy mások is értesülhessenek: