Kia: nyerő forma
Pörög a Kia. Érkezőben városi crossover kocsijuk, a Stonic, közben pedig egyre-másra nyerik a díjakat. A J.D. Power minőségfelmérésében idén is révbe értek.
A J.D. Power minőségfelmérésében a Kia Motors egyedülálló módon, öt kategóriában is kiválóan teljesített. A Soul, a Niro, a Sorento, a Forte, és a Cadenza is megnyerte a maga kategóriáját. A Soul-nak ez már a harmadik egymás utáni J.D. Power trófeája.
Michael Sprague, a Kia Motors America alelnöke nyomatékosította: „már második éve a minőség legmagasabb fokát képviseli a márka, több kategóriagyőzelmet begyűjtve, mint bármelyik versenytársa.” Az eredmények kihirdetésekor Dave Sargent a J.D. Power autóipari üzletágának vezetője elmondta: „kétség sem fér hozzá, hogy az autók minősége hatalmas javulást mutat az elmúlt években. Úgy tűnik, hogy az ágazat összeszedte magát és ez a termékein nagyon határozottan érezhető is.”
A felmérő kérdéseire 77 415 tulajdonos válaszolt, 243 modellről, 26 kategóriában. A kérdések a vezetési élményről, a motor és a hajtáslánc képességeiről, és többféle minőségi jellemzőről szóltak. Immár szinte minden szakértő biztosra veszi, hogy az ősszel érkező Kia Stonic ugyancsak sikertermék lesz Európa egyik legfiatalabb, ugyanakkor leggyorsabban növekvő autópiaci szegmensében. A városi crossover (B-SUV) kategóriában évente 1,1 millió autót értékesítenek az öreg kontinensen – ez a teljes piac közel 7 százaléka –, a várakozások szerint azonban a szegmens 2020-ra elérheti az évi kétmilliós darabszámot.
A Stonic a márka történetének talán legfeltűnőbb formatervével büszkélkedhet, legyen elég csak a tigrisorr hűtőmaszkra gondolni. Az Európában, a Kia koreai dizájnstúdiójával karöltve tervezett karosszéria markáns vízszintes vonalakat elegyít lágyabb kidolgozású, plasztikus felületekkel. A motorpaletta slágere minden bizonnyal a 120 lóerős, 1,0 literes T-GDI (közvetlen befecskendezéses turbós benzines) erőforrás lesz.
A járgány európai hangolású kormányműve és felfüggesztése izgalmas vezethetőséget kínál, közvetlen kormányreakciókkal és stabil rugózással. A modellhez alapfelszerelés a menetstabilizáló elektronika (ESC) és a jármű stabilitás-szabályozó rendszer (VSM) is. Ezen felül olyan új futómű-szabályozó és infotainment technológiákat vezetnek be a modellel, amelyek biztonságosabbá, kényelmesebbé és praktikusabbá teszik az utazást. A kategória legjobb vállteréhez bőséges láb- és fejtér társul, míg a 352 literes (VDA) csomagtér a két szintre behelyezhető padlóval alkalmazkodik a szállítási igényekhez. Az autó alapját adó masszív, biztonságos és könnyű platform és vázszerkezet 51 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készült.
Szabó Zoltán Attila