MG: a nagy visszatérés

Oxford nem csak egyeteméről, íróiról, tudósairól, színészeiről ismert, hanem autós legendájáról is. Ugyanis itt „született” a Morris Garages, melyből azután M.G. Car Company, majd British Motor Corporation (BMC) lett.

A márka egyik nagy dobásának az Elvis Presley által a filmvásznon szépen bejáratott MGA számított, ámbár az MGB GT V8 nélkül is nehézkes lenne elképzelni a hetvenes évek angolszász / amerikai krimijeit. Mi több, olyan korszakos sztárok, mint Bill Wyman, a The Rolling Stones basszusgitárosa, vagy George Best, a Manchester United egykori félistene se vetette meg a jót – így például az efféle négykerekűeket sem…

Igaz, az MG története azért nem csak a csillogásról szól(t). Elkélt hát a kínai tőkeinjekció. S lám, már újra ott tartunk, hogy újra pofás, modern, messze nem unalmas járgányokkal „tarol” a legenda – immár Magyarországon is! A Duna Autó másfél éve kezdte a disztribúciós jogokra irányuló tárgyalásait Kína legnagyobb járműgyártó vállalatával, a SAIC Motor Corporationnel.

A brit hagyományokkal rendelkező márka azt tervezi, hogy ahogy annak idején – a sportautókat kihozva a versenypályáról a közutakra – a sportautózást elérhetővé tette szélesebb rétegek számára, most a legfejlettebb autóipari technológiák és az alternatív meghajtás váljon általa elérhetővé a lehető legszélesebb vásárlóközönség számára. „A márka a Get More jelmondat jegyében az innovatív technológiát és korszerű formanyelvet ötvözi termékeiben az észszerű árazással” – olvasható a hazai képviselet kommünikéjében.

Tagadhatatlan, a kínai háttérrel újjászületett MG modellek iránt máris nagy az érdeklődés világszerte. A márka Nyugat-Európa 17 országában több mint 400 márkakereskedéssel megháromszorozta eladásait 2021-ben. Idén a budapesti székhelyű regionális központ létrehozásával, a régió 5 országában indul el a közép-kelet-európai értékesítés. „Eredetileg 15 márkakereskedéssel terveztük a hazai indulást, de újabb és újabb kereskedések jelezték belépési szándékukat, így nem kis büszkeségre ad okot, hogy országosan 22 értékesítési és szervizközponttal nyithatunk. Partnereink pozitív hozzáállása még inkább megerősítette, hogy az MG által gyártott autóknak van helyük a magyar autópiacon” – fűzte hozzá az óbudai szalonnyitón Markó Zoltán, az MG magyarországi márkaigazgatója.

Itthon egyébként az MG ZS modellje kétféle takarékos, de dinamikus benzinmotorral, illetőleg manuális és automataváltós verzióban vásárolható meg, meglepően olcsón… A C-SUV szegmens praktikus, tágas és biztonságos, fejlett plug-in hybrid hajtáslánccal szerelt MG EHS modellje további két – Comfort és Luxury – felszereltségi szinttel érkezett.

S a kínálat ebben az esztendőben az MG HS kézi- és automata váltóval is választható, benzinmotoros verziójával bővül.

Sz.Z.A.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: