Peugeot 408: premier előtti kulisszatitkok

Bár 2022. június 22-én hivatalosan is leleplezik a vonalait álcaruhában már megvillantó új 408-at, a gyártás őszi elindítása előtt még komoly tesztelési feladatok várnak rá. A program közúti, zártpályás és laboratóriumi, azaz próbapados fázisokból áll.

 Legyen szó akár általánosan a minőségről, vagy akár az autó szolgáltatásairól, rengeteg különböző tesztre és próbára van szükség egy új modell gyártásának elindításakor. Első körben, ma már speciális szoftverek segítségével végeznek el rengeteg szimulációt, ami egyrészt felgyorsítja a fejlesztést, másrészt sok fizikai erőforrást megspórol. Miután a szoftveres tesztelés lezajlik, amely közel egy évet vesz igénybe, elindul a belső jóváhagyási folyamat (PIV – Plan Interne de Validation), amely fizikai tesztek sorozatát jelenti, ezek az autó valamennyi részegységére kiterjednek.

A tesztelésért felelős szakemberek tehát megkapták az új 408 első példányait, természetesen alapos alcázással: a karosszériát öntapadó fólia borítja, melynek grafikája hatékonyan rejti el a kocsi vonalait és méreteit, s ehhez jönnek még a szintén a „titkosítást” segítő műanyag elemek.

E tesztautókkal, összesen több mint 1,1 millió kilométert tettek meg eddig a legkülönbözőbb körülmények közepette, változatos út- és klimatikus viszonyok között. Gázlókon történő áthajtás, kövezett és kátyús utakon való haladás és kavicsszórás egyaránt szerepelt a programban, csakúgy mint a trópusi melegben, vagy a sarkvidéki hidegben történő tesztelés. Szó szerint éjjel-nappal zajlott a menetpróba, folyamatos értékelés mellett.

Az idő előrehaladtával és a tesztek igényeinek megfelelően ugyan könnyítenek az álcázáson, de a kíváncsi szemektől rejtve, a tesztpadokon, a szélcsatornában és a laboratóriumokban az álcázásuktól megfosztott autók még extrémebb próbákat állnak ki. Egy különleges, 4 tengelyes padon például a karosszéria strukturális fáradását tesztelik extrém igénybevétel esetén: egy hús-vér ember aligha tudna fizikailag a volán mögött maradni, vagy elviselni egy ilyen tortúrát, amelynek a gép aláveti a karosszériát.

„Összességében a határokat feszegetjük, akár a közúti, akár a laboratóriumi, próbapados tesztelésről beszélünk. Nagyon szigorúak vagyunk, nem csak az autóval, de saját magunkkal szemben is, hogy elérhessük azt a minőségi színvonalat, amelyet célul tűztünk ki. Mindemellett felemelő érzés ezen a projekten dolgozni, látva, hogy gyakorlatilag a csapat valamennyi tagja beleszeretett az új 408-ba” – nyilatkozta Emmanuel Lafaury, a 408-projekt vezetője.

Az utolsó álca mögé bújtatott képek már egy dinamikus, megemelt karosszériát mutatnak, mely nagyméretű kerekeken gurul és a márkához hűen egy igazi nagymacska benyomását kelti. A felelősségteljes vezetési élmény jegyében az új 408-as esetén különös gondot fordítottak az aerodinamikára, optimalizálva a karosszéria légellenállását, minden lehetséges irányból.

Sz.Z.A.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: