Pofátlan reklámdömping

Hirdetni kell, de milyen áron? Mi tagadás, sokszor az agyunkra megy a rengeteg reklám. A televízióban a legjobb résznél robban be a hirdetés, postaládánkba folyamatosan tömik bele a hirdetésekkel teli papírokat… Nem számítva a modern technika vívmányát, az internetet, amely végképp dömpingje a kéretlen küldeményeknek.

Nem is lenne ezzel gond, ha mértékkel történne, hiszen a televíziók, rádiók, újságok csak akkor tudnak fennmaradni, fejlődni, ha van hirdetésük. A reklámok által lesz bevétele a hirdető cégeknek, amelyek így újabb reklámot is tudnak finanszírozni. Sőt, lapunk is a reklámok által jut el olvasóinkhoz ingyenesen. A reklám információ is, hiszen abból tudjuk meg, hol vehetünk meg termékeket, hova érdemes menni, hol kerül valami kevesebbe… Fontos és hasznos! Sok esetben viszont a mérték és a minőség határai hiányoznak.

Kevés dolog tud kiakasztani, hiszen megszoktam, hogy e-mail üzeneteimből napi szinten „derül ki”, hogy örököltem, vagy egy jelentősebb összeg üti a markom, ha…, belém szeretett egy ismeretlen, hihetetlen mennyiségben ajánlják a leghatásosabb viagra és egyéb szereket (mindezt tört, mondhatni igen összekevert magyarsággal). Természetesen, sok olyan is érkezik, amit megnézek, sőt hasznosítok is. A napokban viszont olyan levelet kaptam, ami enyhén szólva felháborított. Az bosszantó üzenet a következő: Sajnálattal tudatjuk mindazokkal, akik tisztelték és szerették, hogy ifj. Szamosi Pál 2013. 02. 12.-én autóbalesetben elhunyt. A temetéséről a későbbiekben tájékoztatjuk a rokonokat, ismerősöket. A mély gyász pillanataiban is kötelességemnek érzem, hogy figyelmeztessek mindenkit: bárkivel előfordulhat hasonló tragédia, amely pedig megelőzhető lenne. Szeretett férjem munka után, álmosan indult haza, és elaludt vezetés közben. Hihetetlen, de néhány héttel ezelőtt megéreztem a bajt: az alábbi oldalt találtam az interneten, és kértem őt, hogy vegyünk egy ilyen készüléket, amely pont az elalvásos baleseteket előzi meg, nem hagyja elaludni a sofőrt, de ő sokallta az árát. („Segítségképpen” közlik a honlapcímet is.) Istenem, ha akkor hallgat rám, még mindig élne… Együttérzéseteket megköszönve, üdvözlettel Erika.

Nem könnyű szavakat találni erre, hiszen természetesen a hír kacsa, acsak egy reklám. Viszont az első szavak olvasásakor összeszorul az ember szíve, azután töri a fejét, ki az illető, honnan ismerhette, meg, hogy szegény… Végül rájövünk, hogy gonosz, pofátlan, morbid… reklámot kaptunk. Annyi bizonyos, engem csak arról győzött meg, hogy ne vásároljak olyantól, aki képes önmagát ilyen reklámmal „futtatni”.

Meggyes

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: