A fogyasztóvédelem kiemelten ellenőrzi az internetes kereskedelmet

A hagyományos fogyasztóvédelmi ügyek, a jótállás és szavatosság mellett idén is a webáruházak, valamint a termékbemutatók ellenőrzése lesz a fogyasztóvédelem legjelentősebb feladata – mondta Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.

Hangsúlyozta, hogy a kifogásolhatóan működő webáruházakat először nem bírságolják meg, csupán figyelmeztetik, többségük pedig igyekszik rendezni a problémákat.

Hozzátette, az internetes kereskedelmi vállalkozások ellenőrzését kibővítik, így a tavalyi csaknem 800-nál is több vizsgálatra lehet számítani idén.

Keszthelyi Nikoletta kiemelte a termékbiztonság jelentőségét: a veszélyes áruk – játékok, tanszerek, sporteszközök – kiszűrése a családok védelmét szolgálja, az idősek érdekeit pedig a termékbemutatók ellenőrzésével védi a fogyasztóvédelem. A termékbemutatókhoz köthető bejelentések száma jelentősen visszaesett tavaly, amit a helyettes államtitkár szerint többek között a jogszabályi háttér változásának és a rendőrség segítségének köszönhető.

Hangsúlyozta azt is, hogy a fogyasztóvédelmi ügyeket már járási szinten is fogadják, így a vásárlók egyszerűbben és gyorsabban kérhetnek segítséget.

 

MTI

2018. február 2.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: