A játékpiacot kevésbé gyengítik a válságok
A játékpiacra kevésbé van hatással a koronavírus-járvány, az energia-, vagy a gazdasági válság, a játékok éves forgalma tavaly 70-80 milliárd forint volt, idén pedig elérheti a 90-100 milliárd forintot – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játékkereskedelmi Kft. marketingvezetője.
Kifejtette, hogy a magyarországi játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul, adataik szerint az idén is az éves forgalom fele – mintegy 40-50 milliárd forint – jut majd a karácsony előtti másfél hónapra.
Hozzátette: az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. A legkeresettebb termékek a társasjáték, a LEGO, a különféle robotok, valamint a kreatív- és fejlesztő játékok.
A marketingvezető szerint a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, és csak másodlagos szempont az ár.
MTI