A JUKE praktikus, tartja a formát!

Nem a robbanékonysága, a kraft miatt érdemel említést az új Nissan JUKE, hanem megbízhatósága, itt-ott pedig a szokottól mégis csak eltérni igyekvő újításai okán. Az első ülésekre igazított Boze-füles például telitalálat!

A JUKE 2010-ben jelent meg az akkortájt – talán már túlságosan is – színesedő palettán; mondhatni, a nagy „crossover-robbanás” hajnalán született. S talált, süllyedt! Népszerű autóról beszélünk tehát, mely formai szempontból volt igazán érdekes. Tüstént hozzáteszem, magam nem láttam oly’ kivételesnek, számomra – ízlések és pofonok, ugyebár – a mai változat tetszetősebb, „ütősebb”. Maga a kocsi is élvezetesebben terelgethető.

A lábtér pont akkora, ami még épp elfogadható, bár a hátul ülők részéről érkezett némi panasz. A fejtér is „megjárja”. A tengelytávolság jelentősen nőtt (2636 mm), a kocsi hosszán és szélességén szintén sikerült centiket nyerni. A sofőrülés oldaltartása imponáló. A csomagtér 422 literes. A jármű belső kialakítása igényes.

A futómű szabványos, semmi extrát nem nyújtó szerkezet, ám a JUKE így is kiválóan fordul; a városdzsungelben – például zsebkendőnyi helyre való beparkoláskor – nagyszerűen helytáll, praktikus, s a sztrádán, ahogyan a „jóféle” rögös magyar – alsóbbrendű – utakon se éreztem vele kirívó problémát. Pici billegést azért produkált a gépezet, de abszolút tűréshatáron belül. Különben is a Boze-fülessel minden zavaró apróság elfelejtődik…

A háromhengeres benzines motor a maga lehetőségei (999 cm³) közepette hozza a formát; nem lő ki a járgány, de ezt nem is várjuk el tőle. A fogyasztási mutató az átlagot súrolja.

Hangsúlyozom, a Nissan modellje bevált, van mire építkezni, van jövője. Nem véletlen, hogy a legendás Nissan 240Z Kelet-afrikai Rally-győzelmének 50. évfordulójára megalkotott Rally Tribute Concept éppen a JUKE vonalaiból indult ki, elvégre a rövid első és hátsó túlnyúlások kiváló terepképességekkel, agilitással és fordulékonysággal ruházzák fel az autót. „A megnagyobbított kerékíveknek köszönhetően, melyek egyedileg készített off-road kerekeknek adnak helyet az autó megjelenése még impozánsabb, míg a tetőn és motorházon található addicionális fényszórók a JUKE Rally Tribute Concept terep-autó jellegét emelik ki” – olvasható a gyártó közleményében. Egyébként a raliváltozatból már nem hiányzik az elektromos-hibrid hajtáslánc sem.

Sz.Z.A.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: