A slágerbajnok Nissan

  A Nissan sok éve jelent állandóságot az autóiparban. A márkának rangja van, a megbízhatóságról ismert, több modelljük is szépen öregedett. Itt például a SUV-korszak „úttörőire” gondolok: az X-Trailre, amely 2000 óta formálódik, alakul, vagy éppen a Juke-ra, amely 2010-ben volt Genf egyik slágere, de máig töretlenül halad(t) a maga útján. S ott van ugye az újdonság: a Townstar EV Combi!

Az X-Trailt még napjainkban is díjazzák: a Women’s World Car of the Year 2023 (WWCOTY) zsűrije a Nissan X-Trailnek ítélte a legjobb nagyméretű SUV 2023 címet. Az említett egyébként az egyetlen, kizárólag női autós újságírókból álló szervezet. A tesztbajnok hölgyek az automobil tág tereit, könnyed vezetési teljesítményét és elektromos hajtásláncát, az e-POWER-t dicsérték az elismerés indoklásakor. (Az e-POWER a Nissan innovatív meghajtási rendszere, amely töltés nélkül kínál EV-hajtás érzést. Az új X-Trail e-POWER rendszere nagy teljesítményű akkumulátorból, egy változó sűrítési arányú benzinmotorral, áramfejlesztővel, inverterrel és 150 kW-os első villanymotorral integrált hajtásláncból áll. Ez az egyedülálló hajtáslánc azt jelenti, hogy a kerekekre jutó teljesítményt kizárólag az elektromotor adja, ami azonnali, lineáris gázpedálreakciót eredményez. Ne felejtsük persze, hogy az elektromos autózás területén sem kezdő a Nissan, az ikonikus LEAF ide s tova 13 esztendeje él és virul.)

S most akkor folytassuk az utóbbival, avagy a Juke aktuális változatával (1.6 Hybrid A/T). Volt szerencsém tesztelni, s éppen azt adta, amit vártam. A mindennapokra szabták. Kényelmesebb, nagyobb lábtérrel, tekintélyesebb csomagtartóval van felvértezve, mint elődje, de semmilyen túlzás, csak azért is belebabrált extra fittyfene nem jellemzi. Az útját járja, s már nem is mormogja, hiszen a hibrid ütemesen, halkan, üzembiztosan jár-kel. Ha mégis keresgélünk benne valami kivételeset, akkor az az elülső ülések tetejére fabrikált fejhallgató, amely dizájnos is, nem mellesleg kiemeli az oly’ finom darabok, zeneművek nagyszerűségét, mint amilyen a napokban ötvenesztendőssé lett Pink Floyd-klasszikus, a The dark side of the moon-t.

Igen, midőn az autóval kalandoztam egy hosszabb szakaszon a Budapest – Szentes – Szeged háromszögben(?), végig Watersék (apropó, a Pink Floyd egykori frontembere április 23-án az MVM Dome-ban lép színre a This is not a Drill Tour kapcsán) ma is érvényes örökbecsűjét hallgattam, s tudtam koncentrálni a zenére is, mert a Juke kegyes a sofőrhöz, biztonságérzetet ad. A könnyed vezetési teljesítmény, ugyebár.

S mialatt mindezt papírra vetem, máris megérkezett a Nissan újdonsága, ami – akár a Juke – szintén a mindennapok üzembiztos jószága: a Townstar EV Combi! A szegmens egyik legmélyebb csomagtartójával büszkélkedő automobil egyedülálló hátsó üléskialakítása a második üléssor csúsztatható funkciójával növeli a csomagtér kapacitását, így a már így is 850 literes csomagtartó az ülések lehajtásával akár 2500 literesre is bővülhet. A 60/40 arányban osztott ülések két része külön-külön mozgatható előre és hátra, ami jelentősen növeli a belső tér sokoldalúságát.

A Townstar EV Combi-t egy 90 kW (122 LE) teljesítményű villanymotor hajtja, amely 45 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiát. Ez az akkumulátor képes váltóáramú töltésre (11 kW és 22 kW), amely 90 perc alatt 15%-ról 80 százalékra töltődik fel. Az akkumulátort egyenáramú gyorstöltőről is lehet tölteni (80 kW), amely így mindössze 37 perc alatt tölti az aksit ugyanerre a szintre.

A Nissan tehát úgy vált a hétköznapok részévé, hogy közben lépést tart a korral. Immár az Ambition 2030 programjuk jegyében.

Szabó Zoltán Attila

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: