e-POWER: új utakon a formabontó Qashqai
A Qashqainak valahogy minden jól áll, a legtöbb új elem, innováció, változás illik a 2006-ban született járműhöz, amely 2023-ban a sokadik „kanyart” is képes bevenni; a korszellem kikényszerítette jelentős újítások / elvárások, generációváltások se kényszerítették térdre a modellt.
Sőt, a Qashqai e-POWER egészen új választ kínál a jelenkori kérdésekre, formabontó (trendbontó?) módon az autó úgy elektromos, hogy közben ott munkálkodik benne a benzinmotor.
„A Nissan e-POWER egy egyedülálló technológia, amely a városi vezetés élményének halkabb és hatékonyabb módját kínálja. A benzinmotor által feltöltött akkumulátorral nincs szükség konnektorra a töltéshez. A Qashqai elérhető mid-hybrid hajtálánccal is – egy fejlett benzinmotorral, amelyet elektromos energia segít, és amely kétkerék-meghajtású és négykerék-meghajtású üzemmódban is elérhető” – olvasható a Nissan honlapján.
Nálam a „06 kék” színben előtűnő, 1497 cm³-es, 116 kilowattos, 2180 kg együttes tömeggel bíró változat volt, amely jó benyomást tett rám. Ugyanis miközben nem volt gondom a töltésre, s baráti üzemanyagfogyasztást tapasztaltam, alapvetően egy benzines automobil előnyeit élveztem.
Az erőforrás roppant finoman és halkan jár. No persze változó kompresszió jellemzi, ami jótékonyan hat a fogyasztási mutatóra (is), feltéve, hogy finoman terelgetjük a jószágot. (5 körüli fogyasztást mértem.) Az innovatív főtengely-változat jóvoltából ugyanakkor a szentemnek oda is lehet taposni, s olyankor bizony meglepő erődemonstrációt tart a kocsi. Nem mellékesen, a futómű egészen kiváló, amit egy svungosabb kanyarvételnél lehet érezni csak igazán.
Mindenről, amit az autó tesz, „első kézből” értesülünk, mivel a műszerfal letisztult, a lényeget látattó, stílusos képződmény, az infotainment kijelző 12,3 colos, alatta a kétzónás digitális klíma is könnyedén elérhető, működtethető, állítható. Télvíz idején járunk, így még inkább értékelendő, hogy a kellemetes tapintású bőrkormány fűthető.
Azért már korábban is dicsértem a Qashqait, hogy belül tágasabb! A mai modell 4425 milliméteres hosszához 2665 milliméteres tengelytávolság, 1835 milliméteres szélesség, illetve 1625 milliméteres magasság társul. Mindez azért is lényeges információ, mert így lehet, hogy az e-POWER csomagtartója se kicsi.
Sz. Z. A.
A képek a szerző felvételei