Honda Civic: Amerika bevétele

01_happycarRégi kedvenc az elnyűhetetlen, mégis mindig megújuló Civic, a Honda örökzöld slágere. Immár az amerikai „slágerlistát” is ostromolják az ötajtós változattal…

Megkezdődött az ötajtós Civic amerikai változatának gyártása a Honda angliai gyárában, Swindonban. Az első járgányok néhány napja indultak útnak az Egyesült Államokba, és órákon belül megérkeznek az újvilág kereskedéseibe. A modellek a Honda swindoni üzemegységében (HUM), a Civic-gyártás globális központjában készülnek, amelynek kapacitását 200 millió fontos beruházás keretein belül emelte meg a japán vállalat.

A Civic a Honda legnépszerűbb típusa, tízedik generációja a legmodernebb műszaki alapokra, illetve a Honda legújabb fejlesztéseire épül. Sikerét nem nehéz megjósolni, hiszen a négyajtós változat már 2015 végén bemutatkozott az Egyesült Államokban, és egyből el is hódította az Év észak-amerikai autója címet!

Az angol üzemegység nemcsak az európai és amerikai piacra termel, hanem egyéb fontos régiókba is exportál, így a Honda globális működésében is jelentős szerepet játszik. Az 1989-ban átadott létesítményt folyamatosan fejleszti a vállalat, a swindoni beruházások összértéke immáron eléri a 2,1 milliárd eurót.

S ha már utaltam a Civic folytonos megújulására, hát a Civic Tourer „Active Life Concept” innovatív rendszeréről se feledkezzünk el. Az „Active Life Concept” két kerékpár biztonságos szállítását teszi lehetővé, méghozzá anélkül, hogy a jármű üzemanyag-fogyasztása növekedne, miként az a tetőre és az autó hátuljára szerelt, hagyományos kerékpártartóknál elkerülhetetlen.

A rendszer sorozatgyártásáról a kedvező frankfurti fogadtatás után döntött a Honda vezetősége; A speciális kerékpártartó első sorban országúti kerékpárosoknak készül, biztos rögzítést garantálva a váznak és a kiszerelt első keréknek. Ez a szállítási mód praktikus és biztonságos, ugyanakkor megóvja a bringát az időjárás viszontagságaitól és a tolvajoktól.

A karosszérián belüli kerékpárszállító-rendszer másik nagy előnye, hogy nem nő a jármű üzemanyag-fogyasztása, így a Civic Tourer továbbra is minden idők egyik legtakarékosabb személyautójaként szállíthatja utasait.

Egyébként maga a tartókonzol igazi mérnöki műremek, hiszen – messzemenőkig kihasználja a Civic Tourer kategóriaelső befogadóképességű csomagterét, illetve az üzemanyagtartály rendhagyó elhelyezésben rejlő lehetőségeket – az alumíniumsíneket a padlósík alatt kialakított mélyedésben rögzítik, s ezeken csúszik a két tartókonzol, amelyek végén T-alakú rögzítő keret fogja közre a kerékpárok villáját.

Menet közben a hátsó kerék a lehajtott második üléssoron pihen, míg a kiszerelt első kerék a sínek mellett kialakított tárolórekeszben kaphat helyet. Ráadásként egy-egy hevedert is biztosít a Honda, ezekkel a csomagtartóban található tartófülekhez is kiköthetők a drótszamarak.

Az „In-Car”, azaz járművön belül elhelyezett kerékpártartó remekül kombinálható a többi, eredeti Honda-kiegészítővel, beleértve a rakodóperem-védőt és az oldalhálókat is. A különleges kerékpárszállító-rendszer a 99. Giro d’Italián mutatkozott be, amelynek a Honda a hivatalos szponzora és kísérőautó-szolgáltatója. Az indulók összesen 3383 kilométert tekertek a versenyen.

Sz.Z.A.

 

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: