Magyar kkv-k fele tervez marketingfejlesztést jövőre
A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek – derült ki az Összefogás a Tudatos Vállalkozókért elnevezésű országos kampány és kutatás eredményéből, amelyet a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. koordinált. A cég az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében ismerteti: 3175 cégvezető válaszolt a reprezentatív kérdőíves felmérés során arra, hogy mennyire tudatosan hozzák meg a döntéseiket, és milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben. A kutatás az 50 millió és 3 milliárd forint közötti árbevételű magyar cégeket vizsgálta.
A felmérés szerint informatikai fejlesztésében 1391 cég, a válaszadók 43 százaléka gondolkodik. Ezzel legfőbb céljuk az, hogy az informatikai rendszerük kövesse az innovatív fejlesztéseket, amivel gyorsan és az igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket.
A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény. A válaszadó cégvezetők harmada fejlesztené az ügyviteli, vállalatirányítási rendszert. A megfelelő, gyors döntések meghozatalához elengedhetetlenné vált, hogy a vezetők azonnal lehívható céges statisztikákat érjenek el.
A nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerep jutott a környezettudatosságnak. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására is – állapították meg a kutatás során.
2014. december 8.