Meggyesi Gyula – Hírnök Média
2018. júniusától működik a Hírnök Siker Klub, amelynek részeként elindult a Siker Történetek rovata, ahol sikeres embereket, vállalkozókat, vállalkozásokat mutatunk be. Elsők között a hóhért akasztjuk, vagyis a Hírnök Média tulajdonosát, alapítóját, Meggyesi Gyulát faggattuk a Siker titkáról.
– Nem vagyok a szavak embere… …na jó, vicceltem, hiszen a szavakból élek, ezért is nehéz az elmúlt 26 évet röviden összefoglalni. Azért megpróbálom, de aki szeretné még bővebben megismerni a www.hirnok.hu honlapunk „Hírnök történelem” oldalán részletesen áttekintheti.
– Hogyan jött az ötlet?
– A technika megszállottja vagyok, így a számítógépes tanfolyamok hazai indulásánál azonnal elkezdtem tanulni. Ezután az elsők között voltam az országban, akik ott bábáskodtak a Magyar Nemzet digitális nyomdai előkészítésénél. Egyik munkatársam megkért, hogy segítsek összeállítani egy újságot, amit a falujának készített. Ez adta az ötletet, hogy akkori lakhelyemen, Újpest káposztásmegyeri részén indítsak egy lapot, mert nagyon hiányos volt a tájékoztatás. Ettől kezdve lépésről-lépésre fejlődtem, s eljött a pillanat, hogy döntsek a biztos állás és a bizonytalan vállalkozás között. A többség nem tartott normálisnak, de a nehezebb utat választottam. A lap fejlődött és idővel országosan is kapható volt az újságárusoknál, de mellékletekkel több településen és régióban ingyen jutottak hozzá. A válság és a digitális fejlődés gyengítette az országos eladást, viszont erősítette a regionális megjelenést, így lett stabil a jelenlegi terület.
– Hogyan, illetve miért ingyenes?
– Nem azért nincs ára, mert értéktelen, hanem mert megfizethetetlen – szoktam idézni a mondást. Amikor újságárusoknál is kapható volt, a mellékletes területeken ingyenesen terjesztettük, amely által a reklámok hatásossága sokkal nagyobb volt, és nem titok, hogy a hirdetések biztosítják a megjelenés költségeit, így ez egy fontos szempont. Egy reklámokkal telített nyomtatványt azok vesznek kézbe, akik célzottan a hirdetéseket akarják böngészni, míg a Hírnököt a tartalom miatt átlapozzák fiatalok és idősek egyaránt, így a cikkek mellett megjelenő ajánlatok sokkal hatásosabbak, amit hirdetőink is felismertek. Fantasztikus visszajelzés, hogy a terjesztési helyeken minden hónapban örömmel fogadják a friss lapot és pár nap alatt elkapkodják mindenhonnan. Hatalmas dolog, hogy tizenéves fiatalokat is gyakran látok magazinunkat olvasni.
– Van valami titka a Magazin sikerének?
– Ha valaki átnézi a megjelenő számok koncepcióját, könnyen megfejtheti, de többször próbálták utánozni sikertelenül, hiszen egy receptnél is sokat számít a hozzávalók mennyisége és minősége, illetve a szakács tudása és – talán a legfontosabb – a gondolkodása, vagyis „elkészítem, mert kell”, vagy ismét „alkotok valami jót” hozzáállás. Lesütött szemmel vallom be, hogy a folyamatosan adagolt, válogatott viccek adják meg az „aromáját”, vonzerejét. Felméréseink és a visszajelzések alapján a Hírnök olvasóinak többsége először a vicceket keresi, ami jó, mert ilyenkor átlátják a tartalmat is, így a többség visszatér a többit elolvasni. A hirdetés és a vicc célzottan van az oldal alján, mert a reklámok biztosítják, hogy megjelenjen a lap és partnereink visszajelzései alapján hatásosak a reklámok.
– Napjainkban a honlap hálózat és a weblapkészítés is fontos része a vállalkozásnak. Hogyan alakult ki ez a terület?
– Számomra misztikus terep volt, viszont amikor a negyedik programozó tűnt el és vert át, feladtam és a korábbi ismeretek felhasználásával megtanultam honlapot készíteni. Azóta nincs megállás és kiépítettük honlap hálózatunkat (hírportál, webshop, médiaközpont stb.) és a sajátok mellett egyre több partnerünknek készítünk weboldalt, amelyek közül kiemelném a Pest Megyei Flór Ferenc Kórház és a Gödöllő Város Önkormányzatához tartozó Tormay Károly Egészségügyi Központ honlapjait fő referenciaként, de sok vállalkozásnak is üzemeltetünk többek között webshopot is.
– A Sajtó- és Médiaközpont milyen lehetőségeket nyújthat?
– Bevallom, ez a terület a szívem csücske, mégis a leglassabban fejlődő. Nagyot álmodtam, de kis lépésekben lehet haladni, mert mindig beelőzi valami feladat. Az alapötlet arra épült, hogy az újságíróknak munkát a szerkesztőségeknek munkatársat és témaötleteket biztosítsunk, illetve kiépítsünk egy nyilvános média adatbázist. Utóbbi nagyon erős terület lett, sőt egyedi módon több önkormányzati lapba (Kerepes, Mogyoród, Fót, Veresegyház), illetve reklámújságba (Napról Napra) és közterületi táblákra, óriásplakátokra is nálunk lehet megrendelni a hirdetési felületet. Az általában igen bonyolult műveletekre kialakítottunk egy nagyon egyszerű lehetőséget, ami a hirdetőknek és a szerkesztőségeknek is hatalmas segítség.
– A negyedik fő terület kevésbé illik a képbe, pedig a kereskedelem is fontos része a vállalkozásnak. Miért éppen vegyesbolt?
– Egyik szakmám a kereskedelem, így jött az ötlet, mi lenne, ha kialakítanánk egy üzletet is a házunk egy részének elkerítésével, így 1997-ben megnyitottuk a 3 Manó Vegyesboltot, amely a három kismanómról (ma már nagymanók), vagyis gyermekeimről lett elnevezve. A boltot többször kellett bővíteni és napjainkban is kicsi az üzlet, viszont hatalmas választékkal várjuk a vásárlókat. A vásárlók mini plázának szokták becézni, mert az élelmiszerek mellett a gatyagumitól a szerszámokon át a műszaki cikkekig minden kapható.
– Rengeteg feladat, amit nem lehet könnyű ezekben a munkaerőhiányos időszakban ellátni. Mi a titok?
– Többszörösen szerencsés helyzetben vagyok, hiszen állandóan a szeretteimmel lehetek, mivel családi vállalkozásként a párommal és két és fél gyerekemmel dolgozom együtt (a harmadik csak félállásban segít be internetes, illetve technikai területen a távolból). Korábban édesapám vitte a boltot, de betegsége miatt át kellett vennünk. Néhány állandó és külsős munkatárs is részt vesz a munkában, akikkel együtt vagyunk egy igazi nagy család – de tényleg. Érdekes módon úgy alakult, hogy gyakorlatilag mindenki univerzális, így a bolt és az újság, illetve a szervezés feladatai nem jelentenek problémát, sőt a változatosság mindenkinek jót tesz.
– Nem veszélyes ennyit dolgozni?
– Sokan kérdezik ezt, de úgy gondolom, csak akkor lehet káros, ha feszültség, teher és stressz határozza meg a működést. Tény, hogy nem normális dolog ennyit munkával tölteni, de nem működne, ha nem szeretném, illetve nem lenne jó a légkör. A családias hangulat és a jó kedély mindenért kárpótol. Mindenki tudja mi a feladata, így nincs szükség főnökre. Képzeljenek el egy olyan házat, amelyiknek az emeletén a szerkesztőség működik, földszintjén a bolt és átjárás van a lakásokba is. Reggel családi kávézással indítjuk a napot édesanyámnál, aki szintén ebben az egységben lakik. Bár egész nap dolgozunk, ha lehet, komolytalanok vagyunk, és jól érezzük magunkat, beszélgetünk munkáról és mindenről. A boltból általában az is vidáman lép ki, aki rosszkedvvel tért be. Hangos szót, vitát nem hallani. Kicsit tündérmesésen hangzik számomra is, ezért időnként megállok egy pillanatra és hálát adok mindezért. Aki ismer minket, vagy vásárlóként megfordult nálunk, megerősítheti mindezt. Természetesen vannak és voltak rossz napok, kisebb-nagyobb nehézségek és problémák is, de együtt könnyebb megoldani, átvészelni.
– Hogyan tovább, mik a tervek?
– A Hírnök Siker Klub jelent most komoly kihívást, amit nagyon sok éve álmodtam meg és szerettem volna létrehozni, mert rengeteg partnerünk és lehetőségünk van, amit sokkal jobban kihasználhatunk. A tized.hu oldalunk volt az első lépés, amely már önmagában hatalmas, mondhatni berobbanó sikerrel indult. A tized áras játékok, az extra engedmények és folyamatos kedvezmények sokakat csábítanak. A Klub gyakorlatilag magában foglalja a tized lehetőségek mellett a címjegyzékünket, amit szintén átalakítottunk és még különlegesebbé tettünk. Sokkal jobban ki tudjuk használni médiaközpontunkat is a hirdetések és cikkek közvetítésével. Egyesíti a vállalkozóközpont, és a magyarközpont oldalunk lehetőségeit is, megkoronázva a sikertörténetekkel, riportokkal. A területek külön-külön is egyediek, amit így jobban tudunk ajánlani, illetve egyeztetni, esetenként extra kedvezménnyel, vagy ingyenes lehetőségekkel kiegészítve. Különlegességét és rangját az is emeli, hogy a belépés nem automatikus, vagyis odafigyelünk, hogy kik lehetnek tagok, hiszen a bemutatás mellett olyan kedvezményeket, lehetőségeket és ajánlatokat biztosítunk, amelyek önmagukban is különlegességnek számítanak.
F. I.
2018. 05.31.