Több magyar utazik el pihenni télen, mint korábban
A korábbinál többen utaznak pihenni a téli időszakban, és többségük inkább belföldön tölti szabadidejét – áll a Budapest Bank MTI-nek küldött közleményében.
A reprezentatív felmérés szerint a magyarok 36 százaléka utazik el december és március között, szemben az elmúlt öt év 30 százalékos átlagával.
Jellemzően belföldön, főleg városnézéssel és wellness szállodákban szeretnek a magyarok a december és március közötti időszakban kikapcsolódni, amire átlagosan 38 ezer forintot költenek, de biztosításra sokan sajnálják a pénzt – jegyzi meg a bank.
A megkérdezettek 59 százaléka előre megtakarított pénzből finanszírozza az utazása költségeinek felét, a válaszadók 27 százaléka egészíti ki ezt az összeget aktuális havi bevételeiből. A magyar lakosság a nyaraláshoz hasonlóan télen is önerőből utazik, csupán a válaszadók 4 százaléka vesz fel hitelt ilyen célra.
A telelők 69 százaléka egyénileg szervezi meg az utazást, 23 százalékuk online utazásközvetítő weboldal segítségével. A válaszadók 56 százaléka a hideg hónapokban inkább másodmagával pihen, és jellemzően két vagy három éjszakát marad. A két legjellemzőbb program a városnézés (54 százalék), valamint a wellness (40 százalék), a megkérdezettek 36 százaléka pedig túrázással vagy sporttal tölti szívesen télen az idejét. A felmérés eredményei alapján az út során felmerülő kiadásokat elsősorban készpénzzel fizetik a megkérdezettek, ugyanakkor minden második válaszadó bankkártyát, minden ötödik pedig SZÉP-kártyát is használ. Az utazók 49 százaléka inkább bankkártyával fizet, ha van rá lehetősége.
A közlemény szerint a téli utazók kétharmada köt biztosítást. Minden harmadik válaszadó külön biztosítást köt elutazás előtt, sokaknak pedig egész évre kiterjedő biztosításuk, Európai Egészségbiztosítási Kártyájuk vagy bankkártya mellé járó biztosításuk van. A biztosítás nélkül maradottak 34 százaléka arra hivatkozik, hogy sajnálja rá a pénzt, valamint 14 százalékuk abban bízik, hogy nem történik semmi baj az út során.
2016. február 1.