Ujjlenyomatos bejelentkezéssel indul a mobil bevásárlás
Az Apple store „best new application” kategóriába sorolta a legnagyobb online divatportál, a Fashion Days mobil vásárlásra készített alkalmazását. A jelenleg több mint 250 ezer letöltésnél járó, iPhone-ra, iPad-re és Androidra fejlesztett applikációnak köszönhetően a megrendelések mintegy 40%-a már mobilról történik. A gyors és felhasználóbarát felületen a termékek kulcsszóra, márkára, színre, méretre is szűrhetőek, a belépéshez pedig csak egy digitális ujjlenyomatra van szükség.
Az Apple szerkesztői csapata szeptemberben a legjobbak közé sorolta a Fashion Days iPhone vásárlási szoftverét többek között az Instagram és az Airbnb mellett. A döntést olyan szempontok szerint hozták meg, mint az innovatív dizájn, a közvetített hangulat, a minőség és a használati gyakoriság.
A bevezetés óta az iPhone-ra, iPad-re és Androidra fejlesztett Fashon Days applikáció töretlenül áll az az első helyen az ingyenes alkalmazások között. Ezt erősíti az App store ajánlója, mely 14 országban buzdítja a felhasználókat, köztük van Románia, Bulgária, Magyarország, Csehország, Ciprus, Szlovákia, Szlovénia, Észtország, Görögország, Lettország, Litvánia, Málta, Lengyelország és Portugália.
„A jelenleg 250 ezer letöltést számláló program az „útközben” lévő vásárlók számára olyan gyors és hatékony megoldást kínál, mint például a kulcsszavas keresés és a termék jellemzőire szűrhető lista. Ugyanakkor a legrövidebb idő alatt megvalósuló vásárlás sikerének kulcsa mindenképpen az innovatív, ujjlenyomatos bejelentkezési funkció az arra alkalmas eszközökön” – mondta Sebastian Gherman, a Fashion Days mobilalkalmazás fejlesztési csoportvezetője.
Mára a svájci alapítású online divatportál elérte, hogy összmegrendeléseinek mintegy 40%-a az új felületről érkezzen. Ezt a növekedési tendenciát tükrözi a magyar piaci helyzet is:
„Az elmúlt egy évben a mobil eszközről leadott megrendelések aránya mind Magyarországon, mind az egész iparágban kiugróan magas volt. Itthon a leadott megrendelések 33,92%-a érkezett az applikációt használóktól, míg ez a szám az egy évvel korábbi időszakban mindössze 26,41%-ot tett ki” – mondta Szász Judit, a Fashion Days Magyarország marketing menedzsere.
Idén a közel félmillió terméket kínáló portál nemcsak az applikációi fejlesztéseire fektetett komoly hangsúlyt, de a saját vásárlóitól kapott visszajelzések alapján a webshop is jelentős fejlesztésen esett át. A kulcsszavas keresés, a színre, árra, termékkategóriára vagy márkára szűrés mellett az új termék aloldalon még nagyobb képek segítik a döntést, illetve a keresések alapján hasonló termékeket is kínál a shop.