KIA: példás előmenetel…

2019-ben a KIA 389 151 autót értékesített az európai piacon, amely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent. A márka piaci részesedése immár 3,2%-ra emelkedett az öreg kontinensen.

A KIA a jelek szerint tartja a jó formát. Visszalapoztam egy 2014 tavaszán, a Garázs magazinban megjelent cikkemhez, helyesebben: tesztemhez, amelyben egyik modelljük, az akkor újdonságnak számító Carens históriájával példáztam a koreai márka fejlődését, 21. századi példás előmenetelét az autóiparban.

Idézem: „sok éve is volt már szerencsém a KIA Carens-hez, így igazán meg tudom becsülni azt a fejlődést, ami a koreai autógyártóra jellemző, s amire jó példa ez a modell. Hajdan bizony akadt néhány olyan négykerekűjük (a nevek ma is ismerősek), amelyekről kevés jót jegyezhetett fel a tesztpilóta: ilyen, már-már megmosolyogtató szerzetként tartottam számon a Carnivalt, a Rio-t, és hát a Carensszért sem lelkesedtem. Mára a Rio-t szépen kikupálták, nem szólva az utóbbi gépkocsiról; ha rajongója nem is lettem az új Carens-nek, bátran ajánlom a családosok figyelmébe. Szolgál és véd. A Hyundai-csoport és része, a KIA márka egyike a legfeltűnőbben változó, formálódó autóipari vállalkozásoknak.

Az innovációt valóban komolyan gondolják, és ősrégi kövületeiken sem látszik meg a kor, mivel nem annyira ráncfelvarrásban „utaznak”, mint inkább újraszabásban, újra gondolásban. A Carens ideális családi egyterűvé érett. A formája is trendi, bár nekem itt-ott azért picit bumfordinak hat. Az arányokkal ugyanakkor nincsen baj. Minden a helyén, mert a „praktikum az első…”

Nos, ezek fényében, s tudván tudva, hogy 2017 nyarán a J.D. Power minőségfelmérésében a Kia Motors egyedülálló módon, öt kategóriában is kiválóan teljesített, nem megy meglepetésszámba, hogy a legfrissebb statisztika alapján az európai piacokon a Kia 120 846 új autót értékesített 2019 harmadik negyedévében, mellyel elérte az eddigi legmagasabb, 12 hónapos eladási számait a European Automobile Manufacturers Association (ACEA) kimutatásai szerint.

A KIA európai eladásai 0,9 százalékkal emelkedtek az elmúlt egy évben. A matekpéldát tovább fejtegetve: mindez azt is jelenti, hogy 2018- és 2019 szeptembere között összesen 389 151 új koreai négykerekű talált gazdára. Ennek hatására a márka piaci részesedése 3,2%-ra nőtt.

– Ésszerű modellpolitikánk, újdonságaink bevezetése és elektromos, valamint részben elektromos hajtásláncaink bemutatása sikerünk kulcsa – rögzíti Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője. – A Ceed család különösen népszerű, és az új XCeed, valamint korábban a ProCeed bevezetése is komoly piaci lendületet adott a márkának.

Az új Ceed-sorozat ötajtós és a kombi karosszériás Sportswagon kivitellel 2018 végén jelent meg, de a modellcsalád tovább bővült a kombikupé karosszériás ProCeeddel és az XCeed crossoverrel is. A teljesen, vagy részben elektromos hajtású modellek eladási számai gyors emelkedést mutatnak. 2019 első kilenc hónapjában: a tisztán elektromos és hibrid modellek darabszáma 42 676-ról 51 880-ra nőtt (+21.6%), beleértve a kifutó Soul EV és a helyére érkező új e-Soul, valamint az Optima Plug-in Hybrid és a Niro különböző változatainak értékesítéseit is.

A harmadik negyedév a crossover-széria sikerét is jelenti. A KIA kompaktjai szintén jól szerepeltek, a Picanto a márka harmadik legnépszerűbb modelljeként végzett a Ceed és a Sportage mögött.

Magyarországon a márka részesedése a teljes piacon 4,5%, amely az idei évben 0,5 százalékponttal nagyobb részt jelent, mint 2018-ban. Az év első 9 havi eredménye alapján a KIA nyolcadik a személygépjármű piacon, szeptember hónapban viszont minden idők legjobb eredményét elérve a harmadik helyen zárt. Az alsó-középkategóriában (C1 szegmens) viszont az első kilenc havi forgalomba helyezési adatokat tekintve az első helyen áll a Ceed modellel.

Sz.Z.A.

Megosztási lehetőségek