Toyota: modelloffenzíva Magyarországon

A Toyota az MVM Dome-ban tartotta évnyitóját. Nem volt véletlen, hogy épp egy ilyen grandiózus helyszínen számoltak be a tavalyi esztendő eredményeiről, sikereikről, és a 2024-es év példátlannak tetsző modell-offenzívájáról, ugyanis az akár 20 ezer nézőt befogadni képes létesítménnyel a jövőben együttműködési szerződést kötnek, emellett maga a helyszín, mint kulissza, mint „díszlet”, mint egyedi környezet is méltóképpen szimbolizálta a Toyota sikerkorszakát.

 Nem túlzás kijelenteni, hogy a Toyota 2023-ban mindent vitt: rekordértékesítést produkálva megőrizte pozícióját a világ legnagyobb, és nem utolsósorban legnyereségesebb autógyártójaként és a világ legnépszerűbb és egyben legértékesebb márkájaként, továbbra is a világ legzöldebb autógyártójának bizonyult. Európában is rekordértékesítéseket produkáltak, még Magyarországon is, ahol pedig manapság ritka „madár” az áttörés.

Nos, mint megtudtuk: 2024-ben a Toyota nem kevesebb, mint 14 vadonatúj, vagy modellfrissített autót mutat be csak hazánkban, és ebben még nincs benne a vállalat prémium márkája, a Lexus által bemutatott 4 új, vagy frissített modell, a két márka így együtt 18 újdonsággal jelentkezik idén Magyarországon. Emellett komoly offenzívát indít a Toyota Professional kínálatával a haszongépjármű-szegmensben is. Mi több, Magyarországon is útjára indítják a KINTO elnevezésű mobilitási szolgáltatót.

Fontos, a 2024-es évet érintő feladat még a Párizsi Olimpián való helytállás, hiszen a Toyota az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási partnere. Végleges adatok a teljes évre vonatkozóan ugyan még nem elérhetőek, ám az már most bizonyos, hogy a Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó Toyota Csoport 2023-ban is a világ elsőszámú autógyártója volt. November végéig a vállalat nem kevesebb, mint időarányosan történelmi rekordot jelentő 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer volt Lexus, 735 ezer volt Daihatsu és 120 ezer volt Hino.

A környezettudatos japán autógyártó több, mint egy negyed évszázaddal ezelőtt, 1997-ben indította el az elektromos forradalmat a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával, azóta pedig a környezetbarát megoldások a felhasználó igényeinek leginkább megfelelő, széles tárházát kínálja, az öntöltő hibrid elektromos meghajtástól a plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig, az utóbbi években pedig már a belsőégésű motorok reneszánszának ígéretét magában hordozó hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokra épülő meghajtások is kiemelt fejlesztési területnek számítanak. A vállalat üzenete, miszerint a széndioxid kibocsátás, és nem egy adott meghajtás az ellenség, a jelek szerint jól rezonál a vásárlók igényeivel.

Ráadásul a TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló által összefogott motorsport-csapat is aranykorát éli. A mára a Rally VB-n és a Hosszútávú VB-n is hibrid elektromos erőgépekkel versenyző, a kisebb szériákban, de még a Dakaron is magát hidrogén belsőégésű hajtással megmérető japán óriás az elmúlt hat évben 4 konstruktőri és 5 egyéni rally világbajnoki, 5 konstruktőri, 5 egyéni hosszútávú világbajnoki címet, és 3-3 Dakar aranyat és ezüstöt szerzett. A versenyistálló által legmagasabb szinten tesztelt technológiák hamar utat találnak a közutakra is…

A japánok 2015-ban a magyarországi személy- és kisteherautópiacon még csak a hetedik legkedveltebb márkának számított. 2022-ben már a teljes újautópiacon is megszerezte az elsőséget, melyet 2023-ban toronymagasan sikerült megőriznie.

S van/lehet még feljebb! A Toyota és a Lexus 2024-ben valóságos modellinváziót zúdít ránk: a Toyota 14, a Lexus négy, a két márka tehát összesen 14 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

Érkezik a várva-várt C-HR, a Camry, a Land Cruiser, a Proace MAX és egy új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata) is. A Lexus az LBX és az LM premierjére is készül.

SZ. Z. A.

Oszd meg, hogy mások is értesülhessenek: